mandag 9. februar 2009

En fin mandag

Dette bildet av Emil ble publisert i den lokale nettavisen for utlendinger i Okpo, pga det noe spørrende uttrykket til Emil.

Mattis har tatt en måneds pause fra Tae Kwon Do. Han har hostet i ukesvis og vi merker at han blir veldig sliten av det. Læreren hans, Mr. Gary har startet fotballklubb etter skolen på onsdager, så det betyr at hat fotball to dager i uka, onsdag og lørdag. Han syntes det ble for mye med Tae Kwon Do tre ganger i uka, og jeg skjønner ham godt. Han fikk akkurat oransje belte før han sluttet, og han vil gjerne høyere opp i gradene, så det kan godt hende at han begynner å trene igjen når det blir varmere i været.
Her er forresten et bilde av Mr. Gary og Mattis på julekonserten på skolen før jul.

Tomas er i Busan fra i går til i morgen, så i dag spiste vi tidlig middag, eller normal etter norsk standard. Etter middag var Mina, Emil, Mattis, nabobarna Henrik og Martine og jeg ute og lekte og det var så deilig. Vi har så mye inne i det siste fordi en eller annen i familien alltid er syk. I dag har alle vært friske (Mina sov i fire timer på dagen i dag, og er ikke helt i slag, men frisk nok til å være ute litt) og det var vår i lufta.

Mina begynner å få dreisen på å gå ute med sko på. Inne krabber hun nesten ikke lenger. Jeg ammer forresten ikke lenger. Jeg ble uhøflig og bestemt avvist for snart to uker siden. Jeg hadde gledet meg til å slutte fordi jeg har strevd sånn med brystbetennelse og tilstoppede melkekanaler, men når det først ble slutt så brått ble jeg litt lei meg.

Vi har en liten park rett ved der vi bor, med noen benker og bord, og ikke minst kaniner i bur. Her er Emil og Martine i parken i desember.

Ingen kommentarer: