fredag 1. mai 2009

Mamma og pappa på besøk i Korea

Har fått velfortjent pepper for lite blogging igjen. Siden sist har mamma og pappa vært på besøk i Korea, Mattis har fylt 7 år, og Emil har fylt 5 år, sist søndag. Jeg vet ikke hvordan det skjer, men dagene flyr avsted, og særlig kveldene. (Og nå i kveld er Tomas hjemme, og ikke før har jeg begynt å blogge så begynner han å mase om at jeg skal komme ned i stua og se på noe sammen med ham:))

Mamma og pappa var her i den norske
påskeferien. Man feirer ikke påske her i Korea, så guttene var på skolen mens de var her (de dagene de ikke var syke). Vi hadde gledet oss veldig til de skulle komme, og plutselig en dag sto Momo i skolegården etter skolen. Emil ble så glad at han ble stående med tunga ut i flere minutter.








Mina lurte fælt på hvem som plutselig satt inne på rommet hennes. Det var ganske rart for meg at dattera mi ikke hadde den fjerneste erindring om foreldrene mine, men det endrer seg om ikke så lenge. Jeg håper og tror hun kjenner dem igjen til sommeren.









Selv om Mattis har mange leke-kamerater i gata, syntes han det var supert å spille fotball og badminton med Moffa etter skolen. Det Mattis hadde gledet seg aller mest til med besøket var at Moffa skulle være med og se på fotballtrening.







Etter koreakrigen ble mange av krigsfangene fra Nord-Korea holdt i en fangeleir her på øya. Der fangeleien lå, ligger det nå et museum, eller en slags park som viser hvordan fangene hadde det, og med mye informasjon om krigens forløp. Mina, mamma, pappa og jeg fikk oss en tur dit en dag. Jeg har vært der før, men Emil, og særlig Mattis syns det er skummelt der, så vi dro mens de var på skolen.






Søndagstur til Hakdong Pebble Beach. Deilig vær, men ganske mye vind, og dagen etter hadde Mattis feber. Det er så fint med besøk, for da får man sett ting på øya som ikke har sett før.




Den siste helgen besøket var her, måtte Tomas jobbe i Busan, så da ble vi med. Pappa fikk sett Busan (mamma har vært der før), vi fikk oss en tur, og ikke minst slapp vi en trist avskjed her i huset, selv om det tomt og rart da vi kom tilbake hit fra Busan. Knappe to uker var altfor kort besøk, men herr Edvardsen måtte tilbake på jobb. Emil fikk stadig "dråper i øynene" fordi han savnet Momo og Moffa, og han har allerede pakket sekken til å dra til Norge.




Kan noen fortelle meg hvorfor det bildet man laster opp sist, kommer først på bloggsiden? Må man laste opp i omvendt rekkefølge av det man ønsker å vise? Jeg merker at jeg fortsatt er for novise å regne i bloggsammenheng.

5 kommentarer:

Britmn sa...

Hei Siri, Brit M-N her. Kjekt å følge bloggen deres og ja det var en stund siden sist... Oscar og Kaja liker også å se bildene av dere, spes barna da:-).
Når det gjelder bildene så kan du flytte på dem ved å klikke på dem, så endere du rekkefølgen som du vil! Kjipt vi ikke er i Norge samtidig i sommer - det er så altfor lenge siden sist!! Klem Brit

Anne, Leighton and Lilly sa...

ja, bare velg bilde ved å klikke og så kan du klippe det bort og lime inn hvor du vil.

Så deilig med besøk, da! Ser og høres kjempehyggelig ut!

klem,
Anne

Siri sa...

Hei Brit og Anne. Det er det jeg har gjort til nå, klikket og flyttet, men jeg synes likevel det er ulogisk at ikke bildene kommer opp nederst på siden, istedetfor øverst. En annen ting; hvorfor ser bloggen helt annerledes ut når den publiseres enn den gjør på forhåndsvisning?

Brit & Michel sa...

Sorry, har ikke noe godt svar på det! Men det så jo veldig bra ut nå da:-). Ellers kan du jo gå inn og redigere i ettertid også - det pleier jeg å gjøre. Altså publisere det, se hvordan det ser ut og så evnt endre. Det er ikke alltid ting blir som en vil da...

Katrine sa...

Herregud for en deilig gutt Emil er som får "dråper i øynene" :-)